Антикорупційні організації проти призначення Юлика на новій посаді в Укравтодорі

Активісти оприлюднили факти зловживань Юлика, а керівник “Укравтодору” назвав ситуацію, що склалася, “політично мотивованою”.

Міжнародна громадська організація Transparency International Ukraine закликала Кабмін скасувати

“Нахабна зрада”: Нефьодов розповів про ймовірного тіньового керівника “Укравтодору”
наказ “Укравтодору” про призначення екс-очільника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдана Юлика заступником Славоміра Новака, а його притягнути до відповідальності та провести прозорі конкурсні відбори кандидатів на заміщення керівних посад органу відповідно до законодавства України.

Про це йдеться у заяві TI Ukraine.

“8 травня – Кабмін має втрутитись у скандал, пов’язаний з підвищенням Богдана Юлика в “Укравтодорі”. Перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов опублікував наказ в.о. голови “Укравтодору” Славоміра Новака. У ньому той фактично наділив Богдана Юлика повноваженнями свого заступника – без погодження цієї кандидатури з Кабміном. І попри те, що в “Укравтодорі” зазначили, що Богдан Юлик не має стосунку до скандального поділу ремонту доріг на відрізки по 40 метрів – це не так”, – наголошується у тексті заяви.

На думку активістів, такі заяви “Укравтодору” є “маніпулятивними”, а те, що керівник автодору “покриває Богдана Юлика – неприпустимим”.

До того ж у TI Ukraine розповіли про зловживання тодішнього очільника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Юлика під час укладання договорів.

“Попри те, що в рамках реформи дорожньої сфери дороги місцевого значення були передані на баланс обласним державним адміністраціям, відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 11.05.2018 року №373-од, САД у Тернопільській області визначили замовником робіт і послуг із поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Тернопільській області. Від цього моменту всю відповідальність за організацію закупівель було покладено на САД та її тендерний комітет, який зобов’язаний був діяти відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, – зазначили активісти.

За даними TI Ukraine, усі договори на ремонт відрізків доріг підписував Богдан Юлик, оплата здійснювалася з казначейських рахунків САД.

“Згідно з п. 4.2. “Положення про Службу автомобільних доріг”, начальник Служби укладає угоди від імені Служби та несе персональну відповідальність за виконання покладених на Службу завдань. Тому стверджувати в таких умовах про непричетність до “скандального поділу автодоріг” недоречно”, – наголосили в організації.

Також активісти зауважили, що після появи інформацію щодо можливого переведення Юлика до “Укравтодору”, на початку квітня скерували листа до Кабміну, Мінінфраструктури та “Укравтодору” з проханням не допустити підвищення осіб, які можуть бути причетним до порушень у сфері закупівель.

“Натомість Богдан Юлик не тільки не був притягнутий до відповідальності за схематоз з дробленням доріг та уникненням тендерів, про який написали Наші Гроші.Львів. Він був призначений начальником відділу контролю та документального забезпечення “Укравтодору” та набув статусу державного службовця. 24 квітня голова Укравтодору Славомір Новак запропонував Кабінету Міністрів призначити Богдана Юлика своїм першим заступником. Незважаючи на те, що Кабмін дебатував зазначене питання і не виніс такого рішення, вже 25 квітня голова “Укравтодору” наказом №137 уповноважив Богдана Юлика на функції, які по суті є функціями заступника. Таким чином, повноваження Богдана Юлика були розширені з посади начальника відділу контролю та документального забезпечення “Укравтодору” фактично до повноважень заступника. Такі дії дали змогу Славоміру Новаку, уникаючи призначення небажаних кандидатур-заступників (які погоджуються Кабміном), наділити необхідними повноваженнями самостійно обраного заступника зі складу чинних співробітників “Укравтодору”, – зазначили в TI Ukraine, закликавши правоохоронні органи “неупереджено, об’єктивно і професійно розслідувати уникнення відкритих торгів” і притягнути винних осіб до відповідальності.

Окрім Transparency International Ukraine під заявою підписалися низка громадських організацій, видання “Наші гроші. Львів”, Центр громадського моніторингу та досліджень, Центр медіарозслідувань “Прозоро”, “Автомайдан”, DOZORRO тощо.

Своєю чергою Славомір Новак відреагував на заяву на своїй сторінці у Facebook, назвавши “історію з призначенням в “Укравтодорі” “великою мірою політично мотивованою”, та оприлюднив власну позицію.

“На посаду начальника відділу контролю та документального забезпечення Богдан Юлик був призначений офіційно, пройшовши всі конкурсні процедури та перевірки. Зокрема, він пройшов спеціальну перевірку стосовно осіб, які претендують на посади, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад із підвищеним корупційним ризиком (відповідно до постанови Кабміну від 25 березня 2015 р. №171)”, – написав він.

За словами Новака, історію “про 40 м” зупинив минулого року особисто він і виписав догану Юлику.

“Висновки були зроблені. Однак факт залишається фактом – він діяв суто у межах тих повноважень, які на той час повністю належали обласній державній адміністрації. За результатами перевірок Рахункової палати та Західного офісу Держаудитслужби доведено саме помилки ОДА та її управління капітального будівництва”, – запевнив керівник “Укравтодору”.

Окремо Новак зазначив, що особисто запросив Юлика до команди “як професійного та досвідченого дорожника, з відповідною західною освітою, компетенціями, досвідом роботи в галузі понад 10 років”.

“Не бачу жодних причин не брати до своєї команди таких людей. Результати його роботи як начальника Тернопільської САД найкраще свідчать про його професійні якості”, – резюмував він, зауваживши, що має пропозиції щодо вдосконалення системи ProZorro “з огляду на очевидні речі, які свідчать про те, що вона далека від ідеальної”.

Заставецький Петро
Автор матеріалу:
Всі 177 матеріалів автора